In Company Trainingen

In Company Training

Zakelijk Spaans Beginners I en II: (Eindniveau A2)

Lengte: 10 lessen van 1,5 uur

Doelgroep:

Uw bedrijf doet zaken met Spanje of andere Spaantalige landen. U voert gesprekken aan de telefoon, uw relaties komen op bezoek of misschien gaat u weleens naar Spanje of Zuid-Amerika om zaken te doen.

Het lijkt u handig om Spaans te leren om met uw klanten te kunnen communiceren. U weet hoe belangrijk het is om kennis van de cultuur van uw klanten te hebben.

Met dit in gedachten en met uw eigen doelstellingen, creëren wij een cursus op maat voor u. Geen doorsnee training maar een cursus afgestemd op uw behoeftes en de branche van uw bedrijf. En dat werkt, dat weten wij uit ervaring!!

Doelstelling van de cursus:
Tijdens de cursus leert u eenvoudig gesprekken te voeren met uw klanten over de meest voorkomende zakelijk situaties en bouwt u basis zakelijke woordenschat op.

Studiebelasting:
De student moet minimaal 2 uur per week aan huiswerk besteden.

Grammaticale onderwerpen bij Zakelijk Spaans Beginners I en II

  • De Spaanse klanken uitspreken
  • Uzelf voorstellen, persoonlijke informatie vertellen over uzelf (telefoonnummer, emailadres, leeftijd, nationaliteit, beroep etc.) en vragen hierover aan anderen stellen.
  • Tot 100 tellen
  • Informatie over uw werk en bedrijf geven.
  • Vertellen of u iets leuk vindt of niet
  • Een bezoeker een rondleiding geven bij uw bedrijf
  • Iets bestellen in een restaurant en praten over gerechten
  • De tijd: vragen hoe laat het is (tijd en moment van de dag aangeven)
  • U kent een aantal gebruiken uit de Spaanse en Latijns-Amerikaanse cultuur
  • Vergelijkingen maken
  • Over dagelijkse gewoontes praten
  • Over recente ervaringen praten, frequentie aanduiden
  • Over plannen in de nabije toekomst praten
  • Een eenvoudig telefoongesprek voeren, iets huren, entreekaarten kopen, reserveren, een afspraak maken

Wat kunt u doen na een cursus Zakelijk Spaans Beginners I van 15 uur?

  • Begroeten, uzelf voorstellen op formele en informele wijze aan uw klanten, persoonlijke informatie over uzelf en uw werkzaamheden en bedrijf geven
  • Uw werk/ bedrijf beschrijven, vragen stellen aan klanten over hun werkzaamheden /bedrijf
  • Telefoneren: een afspraak maken, wijzigen of annuleren, een boodschap doorgeven, een gesprek afsluiten
  • Bezoekers/klanten ontvangen, een rondleiding geven in uw bedrijf
  • Eenvoudige gespreken voeren over algemene onderwerpen (“small talk”)
  • Eten/drinken aanbieden aan uw klant, eten in een restaurant bestellen
  • Uw klant rondleiden in een stad in Nederland: vertellen welke musea, monumenten, etc. er zijn, algemene informatie over de stad geven: aantal bewoners, klimaat, etc.
  • Vertellen over uw recente activiteiten op het werk/ tijdens uw vrije tijd
  • In een meeting of video conference actief deelnemen met de geschikte woordenschat
  • Een niet te complexe presentatie geven

Neem contact op!